Չորեքշաբթի 30.09.2020 00:18

Սատիրիկոն/Լուր-մեկնաբանություն
29.09.2020 / 20:30
Սատիրիկոն/Լուր-մեկնաբանություն
29.09.2020 / 19:00
Սատիրիկոն/Լուր-մեկնաբանություն
29.09.2020 / 17:30
Քաղաքական
29.09.2020 / 16:00
Լուրեր
29.09.2020 / 13:40
Սատիրիկոն/Լուր-մեկնաբանություն
29.09.2020 / 13:15
11.08.2020   19:00
536

Ինչու ենք փոխում, ինչ ենք փոխում և ինչպես


«Նրանց, ովքեր անհանգստացած են հանրակրթության փոփոխության հեռանկարով, հարկ կա երևի թե հիշեցնել, թե ինչ կործանարար արդյունք ունենք այն հանրակրթությամբ, որի փոփոխությունն է մեզ կործանարար թվում...»,- գրում է ԿԳՄՍ փոխնախարար Ժաննա Անդրեասյանը և վկայակոչում Նարեկ Մանուկյանի հետազոտական հոդվածում (2020, փետրվար) նշված փաստերը: (https://www.aravot.am/2020/08/09/1128441/) Խոստովանենք՝ փաստերն առնվազն մտահոգիչ են: Տիկին փոխնախարարը նաև հիշեցնում է. «2019 թ. Հայաստանում բուհ դիմորդների մոտ 20%-ը չի հաղթահարել հայոց լեզվի կենտրոնացված միասնական քննության նվազագույն շեմը։ Հայոց լեզվի և գրականության առարկայի ավարտական քննության նվազագույն շեմը 2017-2018 թթ. հաղթահարել է 9-րդ դասարանի աշակերտների միայն 54,6%-ը: Ցուցանիշները խոսում են հայոց լեզվի թույլ իմացության կամ առհասարակ չիմացության մասին»։ Ահա, ուրեմն մեր երեխաներից շատերը հայոց լեզու չգիտեն: Մեր երեխաներից շատերը թերուս են: Սակայն կրթության, ի մասնավորի՝ հանրակրթության ոլորտում մենք բարեփոխումներ արդեն տեսել ենք, տեսել ենք նոր դասագրքեր, դասագրքերի մրցույթներ: Տեսել ենք: Սակայն արդյունքը սա է: Հիշեցնեմ բարեփոխումներից մեկը: Սերգո Երիցյանի նախարարության օրոք դպրոցներն օպտիմալացվեցին: Կրթության այն ժամանակվա կառավարիչները համարեցին, որ ուսուցիչները շատ են, պետք է կրճատել նրանց քանակը: Բնականաբար, այդ նպատակին հասնելու համար խոշորացրին դասարանները: Քսան-քսանհինգ աշակերտ ունեցող դասարանները փոխարինվեցին 35 և ավելի աշակերտ ունեցողներով:(Հարցրե՛ք ցանկացած մանկավարժի՝ երբ է դասն ավելի արդյունավետ, որ խմբում կամ դասարանում՝ մեծաքանա՞կ, թե՞ հակառակը: Պատասխանն ակնհայտ է): Հասարակությունը մի քիչ աղմկեց և համակերպվեց: Շատ ուսուցիչներ մնացին անգործ, ոմանք էլ բավարարվեցին 0,5 դրույքով աշխատելու մտքի հետ: Կարծում եմ՝ ավելորդ է նշել, թե ինչ չնչին աշխատավարձով... Կառավարությունը, սակայն, համոզված համոզում էր, որ հայրենի կրթությունը զարգանալու է: Ինչպես զարգացավ՝ տեսնում ենք: Հարցնենք. ինչո՞ւ, ի՞նչն էր պատճառը, որ բարեփոխումները հանգեցրին հակառակ արդյունքին: 

Խոսում ենք վերջնարդյունքների մասին: Ինչպե՞ս ենք ստուգելու դրանք: 2005 թվականից Բոլոնիայի հռչակագրին միացած Հայաստանը ստուգման նոր ձև ընտրեց, որ գրեթե բացառում է ուսուցիչների կամ դասախոսների մասնակցությունը գործընթացին: Բուհերի ընդունելության քննությունները վերանվանվեցին կամ վերափոխվեցին միասնականի: Փոխվեց անցկացման կարգը: Ստեղծվեց ԳԹԿ (Գնահատման և թեստավորման կենտրոն), որը ոչ թե նախարարությանն է ենթակա, այլ անմիջապես կառավարությանը, այսինքն՝ վարչապետին: Այս հիմնարկի բազմամյա գործունեությունը, կարծում ենք, արժանի է խորը և անաչառ ուսումնասիրության, որովհետև կրթության արդյունքը կամ վերջնարդյունքը ստուգելու առաքելությունը հենց նրա վրա է դրված: Արվե՞լ է նման ուսումնասիրություն: Կասկածում եմ: Հանրությանը հայտնի չէ: 

Ուսումնասիրության առարկա դարձե՞լ են դասագրքերի բազմաթիվ մրցույթները, պարզե՞լ ենք, թե ինչու դրանց մի մասը բնավ արդյունավետ չէ: Լուր չունենք:

2018 թվականի հեղափոխությունից հետո (դրանից առաջ էլ) բազմիցս ենք լսել կրթության ոլորտում կոռուպցիայի մասին: Սակայն աղմուկն ավելի շատ էր, քան բացահայտված փաստերը: Այսինչ գյուղի այնինչ դպրոցի տնօրենի կամ որևէ բուհի որևէ ռեկտորի կոռումպացվածությունը թույլ փաստարկ է, որովհետև խոշոր բացահայտումներ այդպես էլ չեղան: Կրկնենք՝ ԳԹԿ-ի գործունեությունը և դասագրքերի բազում մրցույթները շարունակում են մնալ մութ ծածկույթի տակ:

Հարգելի (իմ կարծիքով՝ նաև համակրելի և կիրթ) փոխնախարարն անդրադառնում է աշակերտների սոցիալական վիճակին. «Սրան գումարենք սոցիալական արդարության տեսանկյունից խիստ մտահոգիչ այն իրավիճակը, ըստ որի ընտանիքի սոցիալ-տնտեսական վիճակը էապես պայմանավորում է երեխայի կրթական արդյունքը, որի համաձայն` բուհին հասանելիություն ունեցող ուսանողների ավելի քան 80%-ը ոչ աղքատ ընտանիքներից են, որ որպես արդյունք ունենում է աղքատության վերարտադրության փակ շրջանը այս ընտանիքների շրջանում։ Աշխատանքային տարիքի ոչ աղքատ քաղաքացիների ավելի քան 20 տոկոսն ունի բարձրագույն կրթություն, ի համեմատություն աղքատության շեմից ներքև գտնվեղ քաղաքացիների, որոնց ընդհամենը 10 տոկոսն ունի բարձրագույն կրթություն»: Մտահոգի՞չ է, այո՛: Սակայն պակաս մտահոգիչ չէ դասավանդողների սոցիալական և բարոյահոգեբանական վիճակը: Ելք ունե՞նք: Եթե ելքը, ուսուցիչների մի մասին կրճատելով, մյուսների աշխատավարձը 5-10 հազար դրամով բարձրացնելն է, ապա սա ամենաքիչը տրագիֆարս է: 

Ուրեմն բոլորս էլ գիտակցում ենք, որ անհրաժեշտ են փոփոխություններ: Հարցը նպատակն է, բուն նյութը և ձևը: Ուրեմն ինչու՞, ի՞նչը և ինչպե՞ս ենք փոխում: Եվ այս հարցերին պատասխանելու համար անհրաժեշտ է ոչ միայն կրթության ոլորտի ողբերգական վիճակը ցույց տալ, այլև ուսումնասիրել, անաչառ ուսումնասիրել, թե ինչու ենք հասել սրան:

Մարիամ Կիրակոսյան

Հ.Գ. Կրթության փոխնախարարի խոսքից մեջբերումներն «անաղարտ» են, այսինքն՝ որևէ միջամտություն չենք արել, որոշ հատվածներ ընդգծել ենք: Հայերենի վիճակը, կարծում ենք, կգնահատեք ինքնուրույն...



Հարգելի ընթերցողներ, այստեղ դուք կարող եք տեղադրել ձեր կարծիքը տվյալ նյութի վերաբերյալ` օգտագործելով Facebook-ի ձեր account-ը: Խնդրում ենք լինել կոռեկտ և հետևել մեր պարզ կանոներին. արգելվում է տեղադրել թեմային չվերաբերող մեկնաբանություններ, գովազդային նյութեր, վիրավորանքներ և հայհոյանքներ: Խմբագրությունն իրավունք է վերապահում ջնջել մեկնաբանությունները` նշված կանոնները խախտելու դեպքում:
 Պիտակներ

         Մարիամ Կիրակոսյան, կրթություն, Ժաննա Անդրեասյան


››› «Չորրորդ իշխանություն» թերթի և 4rd.am կայքի ՀԱՅՏԱՐԱՐՈՒԹՅՈՒՆԸ
››› Ո՞ւմ ձեռնտու չէ 200 միլիոն դոլարի ներդրումը
››› Երևանի ժառանգության պաշտպանության կոմիտեի հայտարարությունը
››› Իշխելու թշվառությունն ու փառքի արվեստը
››› Անասնաֆերմա՝ Նարեկ Սարգսյանից Նիկոլ Փաշինյանին... Տիգրան Ավինյանին էլ
››› Մերժվածների ջղակծկումների և վարչապետի ձախողումների արանքում
››› Ո՞վ է եղել իրական դավաճանը
››› Երբ թիրախավորվում է լռությունը
››› Ինչո՞ւ են զինվորները զոհվում Ղարաբաղում և ինչո՞ւ են բոլոր զոհերը հայաստանցի
››› Մշակութային հեղափոխություն չի լինելու
››› Ատելության խոսքը, ամբոխահաճությունը և տրամաբանությունը
››› Տաշիրյան սարդոստայն
››› Գործող Սահմանադրությունը կարող է ոչնչացնել հեղափոխությունը
››› Առաջիկա երկու-երեք ամիսները վճռորոշ են լինելու
››› ԱԱԾ-ն պետք է կանխի Քոչարյանի գայթակղությունները
››› Նիկոլն ընդդեմ Նիկոլի
››› Այսպես է լինում, երբ վեթթինգի փոխարեն հավատում են դատախազի ազնիվ խոսքին
››› Սրանց գործը փախնողներին «հաջող» անելն է
››› Արսեն Թորոսյանն ու Ալեն Սիմոնյանը՝ 1-9 հաշվով պարտության գլխավոր մեղավորներ
››› Ակորդեոնիստը որոշել է նստել «սուխոյ ատկազով»
››› ՀՀԿ-ի անհաջող գրագողությունը
››› Տանը վեր ընկնելու ժամանակները
››› Անցյալի պատանդները

Ամենաընթերցված

















Մալադե´ց, աներ
Մալադե´ց, աներ
11.09.2020 / 1527





















Վազիր դատարան
Վազիր դատարան
23.09.2020 / 911